cabaret

Lenette van Dongen

Paradijskleier


do 18 april 2019   Grote zaal

20:00 uur

Bestel snel


Energiek en explosief feelgoodcabaret

Zit u uitgeput op de bank gevangen tussen droom en werkelijkheid en weet je het ook allemaal even niet meer? Lenette fileert op hilarische wijze uw dromen en laat je weer verliefd worden op uw eigen werkelijkheid. Saai is het nieuwe spannend. ‘Paradijskleier’ is de opvolger van het zeer goed ontvangen ‘Tegenwind’.

“Het allerbeste uit haar oeuvre. Als een van de weinigen in het genre weet Lenette van Dongen haar publiek werkelijk mee te nemen in haar vertelling. Ze neemt de zaal in vertrouwen en schept een aangenaam soort intimiteit, waarin haar verhalen perfect gedijen.” | Algemeen Dagblad ★★★★ over Tegenwind

Website: Lenette van Dongen

Theaterhistorie (o.a.)

Tegenwind (2015), Roedel (2013), Hoogseizoen (2010), NIKÈ (2009), Rafels (2005), Vedette (2002), Een echt van Dongen (2000)

Prijzen

*Nominatie VSCD Poelifinario 2016 voor ‘Tegenwind’
*Winnares MAESTRO 2012
*Nominatie VSCD Poelifinario 2009 voor ‘NIKÈ’
*Nominatie voor de beste vrouwelijke bijrol 2007 voor ‘Doe Maar, de musical’
*Winnaar Gouden Harp 2005
*Winnaar Annie M.G. Schmidt prijs 2004 voor het lied ‘Voor ik vergeet’
*Winnaar Pall Mall Export Prijs 1993 (heet tegen-woordig De Eerste Prijs)

Overige activiteiten
Lenette speelde eerder in musicals als ‘Tsjechov’, ‘Mamma Mia’, ‘Doe Maar’ en in 2017-2018 in 'VAMOS'.

 

Het Parool ★★★★ over ‘Tegenwind’:

“Misschien wel de beste conference van dit seizoen. ‘Tegenwind’ is de meest persoonlijke voorstelling die Van Dongen ooit maakte. En zonder twijfel haar beste sinds ‘Nikè’ (2008). (…) Van Dongens blakende gezondheid en geluk klotsen van het podium af en blijven vervolgens in de zaal hangen. Het is fijn bij haar in de buurt te zijn.”

NRC Handelsblad ★★★★ over ‘Tegenwind’:

“Dit feelgoodcabaret heeft het effect van lichttherapie bij een winterdepressie.”

Dagblad van het Noorden ★★★★ over ‘Tegenwind’:

“Een stevig, authentiek ogend zelfportret, waarin ze elementen van het cabaret mixt met de fabuleus knap getypeerde scènes van een comédienne. (…) Energiek en explosief, met bruggetjes naar herkenning in een innemend naturel van glunderende observaties.”

Ook interessant voor u: