Wat zijn Smart Secure Tickets


Voor een aantal voorstellingen verkopen wij in samenwerking met ons ticketsysteem Ticketmatic extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. Dit houdt in dat je je toegangsbewijzen niet af kunt halen aan de kassa of per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen te vinden zijn in de Ticketmatic App op uw smartphone. Deze app kun je gratis downloaden in de AppStore of de Playstore. De gekochte tickets worden pas twee uur van tevoren actief en kunnen op deze manier niet worden doorverkocht.

TIP: Indien wij bij een voorstelling uitsluitend kaartverkoop hanteren via Smart Secure Tickets download dan de Ticketmatic app voordat u kaarten bestelt. Op deze manier versnelt u het boekingsproces. 

 

Hoe werkt het?

1.   Koop kaarten via de website van de Deventer Schouwburg op je computer of smartphone.

2.   Selecteer je stoel(-en).

3.   Vul uw emailadres in (gelijk aan je account in de app. Heb je de app nog niet gedownload dan dien je dat nu eerst te doen voordat je verder kunt gaan in het boekingsproces. 

4.   Bevestig en kies de betaalmethode om je betaling te voldoen.

5.   Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail.
Hierin vind je instructies over hoe je de app kunt installeren en de tickets kunt terugvinden.

6.   Download en open de Ticketmatic App
Log in op de Ticketmatic App met hetzelfde e-mail adres als je gebruikte bij het boeken van de kaarten. LET OP: het kan tot 24 uur duren voordat je tickets in de app verschijnen. 

7.   In de Ticketmatic App vind je alle gekochte e-tickets
De scanbare toegangscodes op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf twee uur voor aanvang van de voorstelling. Let op: de bar/QR-code verandert elke 30 seconden.

 

FAQ

Bij het bestellen van tickets moet ik een app downloaden, maar ik ontvang geen mail met een code. Wat nu?

De tickets van de voorstellingen worden per app afgeleverd. Als je nog niet bekend bent met deze app, moet je je eerst registreren. Hiervoor wordt er een mail naar uw opgegeven e-mailadres verstuurd met een code daarin. Als je geen mail ontvangt, kan het zijn dat deze mail in uw spambox terecht komt. Om dit probleem te voorkomen adviseren wij om het e-mailadres noreply@ticketmatic.com als een veilig e-mailadres aan te merken.

Ik heb zojuist smart tickets gekocht, maar ik zie ze niet in de app staan. Wat nu?

Controleer of je de orderbevestiging op hetzelfde emailadres hebt ontvangen als waarmee je staat aangemeld in de app. De tickets verschijnen dan binnen 24 uur in je app. Je kunt ook proberen rechts bovenin het venster je tickets te vernieuwen. Als je binnen 24 uur geen tickets ziet, neem dan contact met ons op.

Ik heb geen smartphone. Wat nu?
Heb je zelf geen smartphone en ook niemand binnen je gezelschap? Neem dan contact met ons op via kassa@deventerschouwburg.nl. Vanaf 60 minuten voor aanvang kan de kaartkoper de kaarten op vertoon van zijn/haar eigen legitimatiebewijs en ordernummer afhalen bij de kassa van het theater.

In de app zie ik nog meer kaarten staan die ik ooit gekocht heb. Wat moet ik daarmee?

Alle tickets die je ooit via de Deventer Schouwburg website heeft gekocht, zie je in de Ticketmatic App terug.

Ik zie maar 1 ticket voor de nieuwe voorstelling in mijn ticketmatic app. Wat nu?

In het overzicht op je Ticketmatic app (het beginscherm) zie je iedere keer het eerste ticket van uw reservering. Wanneer je hier op klikt en naar link swiped/schuift dan zie je de overige tickets. Deze zitten als het ware achter het eerste ticket.