Voor een aantal voorstellingen verkopen wij in samenwerking met ons ticketsysteem Ticketmatic extra veilige e-tickets om illegale doorverkoop tegen te gaan. Dit houdt in dat je je toegangsbewijzen niet af kunt halen aan de kassa of per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen te vinden zijn in de Ticketmatic App op uw smartphone. Deze app kun je gratis downloaden in de AppStore of de Playstore.
TIP: Indien wij bij een voorstelling uitsluitend kaartverkoop hanteren via Smart Secure Tickets, download dan de Ticketmatic app voordat je kaarten bestelt. Op deze manier versnel je het boekingsproces.
1. Koop kaarten via de website van de Deventer Schouwburg op je computer of smartphone.
2. Selecteer je stoel(-en).
3. Vul uw emailadres in (gelijk aan je account in de app. Heb je de app nog niet gedownload dan adviseren we je dat nu eerst te doen voordat je verder kunt gaan in het boekingsproces.
4. Bevestig en kies de betaalmethode om je betaling te voldoen.
5. Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail.
Hierin vind je instructies over hoe je de app alsnog kunt installeren en de tickets kunt terugvinden.
6. Download en open de Ticketmatic App
Log in op de Ticketmatic App met hetzelfde e-mail adres als dat je gebruikte bij het boeken van de kaarten. LET OP: het kan tot 24 uur duren voordat je tickets in de app verschijnen.
7. In de Ticketmatic App vind je alle gekochte e-tickets
De scanbare QR-code op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf moment van aankoop, maar verandert elke 30 seconden waardoor deze tickets niet overdraagbaar of door te sturen zijn.
Waarom moet ik een app downloaden?
De illegale doorverkoop van kaarten is een groeiend probleem waar wij van op de hoogte zijn. Partijen als Topticketshop en Viagogo bieden vaak tegen woekerprijzen kaarten aan voor populaire voorstellingen. Daarnaast zijn de kaarten die zij aanbieden niet altijd betrouwbaar. Soms worden dezelfde kaarten aan meerdere mensen doorverkocht, waardoor er sprake is van dubbele bezetting en gasten niet bij ons naar binnen kunnen. Ons antwoord hierop zijn de Smart Secure Tickets. Dit zijn extra beveiligde kaarten die je enkel via de Ticketmatic app kunt openen en naamgebonden zijn. Dit betekent dat ze niet doorverkocht kunnen worden.
Bij het bestellen van tickets moet ik een app downloaden, maar ik ontvang geen mail met een code. Wat nu?
De tickets van de voorstellingen worden per app afgeleverd. Als je nog niet bekend bent met deze app, moet je je eerst registreren. Hiervoor wordt er een mail naar het opgegeven e-mailadres verstuurd met een code daarin. Als je geen mail ontvangt, kan het zijn dat deze mail in je spambox terecht komt. Om dit probleem te voorkomen adviseren wij om het e-mailadres noreply@ticketmatic.com als een veilig e-mailadres aan te merken.
Ik heb zojuist smart tickets gekocht, maar ik zie ze niet in de app staan. Wat nu?
Controleer of je de orderbevestiging op hetzelfde emailadres hebt ontvangen als waarmee je staat aangemeld in de app. De tickets verschijnen dan binnen 24 uur in je app. Je kunt ook proberen rechts bovenin het venster je tickets te vernieuwen. Als je binnen 24 uur geen tickets ziet, neem dan contact met ons op via kassa@deventerschouwburg.nl
Ik heb geen smartphone. Wat nu?
Heb je zelf geen smartphone en ook niemand binnen je gezelschap? Neem dan contact met ons op via kassa@deventerschouwburg.nl. Vanaf 30 minuten voor aanvang kan de kaartkoper de kaarten op vertoon van zijn/haar eigen legitimatiebewijs en ordernummer afhalen bij de kassa van het theater.
In de app zie ik nog meer kaarten staan die ik ooit gekocht heb. Wat moet ik daarmee?
Alle tickets die je ooit via de Deventer Schouwburg website hebt gekocht, zie je in de Ticketmatic App terug.
Ik zie maar 1 ticket voor de nieuwe voorstelling in mijn ticketmatic app. Wat nu?
In het overzicht op je Ticketmatic app (het beginscherm) zie je iedere keer het eerste ticket van je boeking. Wanneer je hier op klikt en naar link swiped/schuift dan zie je de overige tickets. Deze zitten als het ware achter het eerste ticket.
Kan ik de tickets cadeau geven?
Tickets cadeau geven is altijd een leuk idee. Echter is het niet mogelijk om Smart Tickets als cadeau aan een ander te geven. Reguliere tickets kunt u natuurlijk wel cadeau geven.