Veelgestelde vragen


Hieronder vindt u een lijst met veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op of vul het contactformulier op deze pagina in.

> Ik wil via de website 2 stoelen boeken, waar er nog 3 naast elkaar vrij zijn. Dit lukt niet, hoe kan dit?
Dit is om te voorkomen dat er veel enkele plaatsen in de zaal overblijven. Als dit de laatste beschikbare stoelen zijn, neem dan telefonisch contact op.

> Moet ik mijn kaarten printen?
Nee, dat hoeft niet. U mag uw kaarten ook op een tablet of smartphone laten zien. Bent u uw kaarten kwijt of heeft u geen smartphone/tablet, dan kunt u kopieën van uw kaarten afhalen op de dag van de voorstelling à € 1,00 per kaart. Houd daarbij rekening met de openingstijden van onze Kassa.

> Wat moet ik doen als ik mijn kaarten kwijt ben?
U kunt uw kaarten digitaal laten zien (zie hiervoor bovenstaande vraag 'moet ik mijn kaarten printen?').

> Ik kan niet naar de voorstelling komen. Kan ik mijn kaarten annuleren?
Tot 24 uur voor aanvang van de voorstelling kunt u de kaarten annuleren. U krijgt van ons geen geld terug, maar u ontvangt een tegoedbon of u kiest een andere voorstelling. Boekings- en verzendkosten worden niet terugbetaald. Per kaart wordt € 3,- annuleringskosten in rekening gebracht. Geef uw annulering telefonisch aan ons door via het telefoonnummer dat onderaan uw bevestigingsmail staat of via 0900 – 3000 200 (€ 0,45 cpm). Lees meer.

> Mag ik mijn smartphone / tablet gebruiken tijdens de voorstelling?
Het is niet toegestaan om tijdens de voorstelling uw mobiele telefoon of tablet te gebruiken. Voor medebezoekers is foto's maken, gamen en WhatsApp-en zeer hinderlijk en leidt af van de voorstelling.

> Ik ben slechthorend.
De Deventer Schouwburg beschikt over een infrarood geluidsversterking voor slechthorenden. Ook mensen zonder gehoorapparaat kunnen van dit systeem gebruik maken. Deze infrarood hoorbeugels zijn kosteloos te leen bij de balie.

> Wat zijn verhoogde stoelen?
Op het zijbalkon en de laatste rij in de Kleine Zaal staan verhoogde stoelen. Dit zijn stoelen met een rug en armleuning, net zo hoog als een barkruk. Deze stoelen zijn niet geschikt voor oudere en kleine personen.

> Ik ga met een kind naar één van jullie voorstellingen. Mag ik dat op schoot nemen?
Natuurlijk mag u tijdens de voorstelling uw kind op schoot nemen. Houd er alleen rekening mee dat ook uw kind een geldig toegangsbewijs moet hebben, naast de volwassene(n) in de zaal. Theaterstoelen zijn berekend op de maten van volwassenen. Maak daarom voor uw kind gebruik van de gratis stoelverhogers. Deze staan voor aanvang klaar bij de ingangen van de zaal. Wij hebben voldoende stoelverhoger in huis. Lees meer over een jeugdvoorstelling bezoeken.

> Ik moet boekingskosten betalen.
Voor elke boeking rekenen wij boekingskosten, zowel bij de online verkoop als aan de kassa. Voorheen zat dit bedrag bij de prijs in, maar dit is losgekoppeld om zo transparant mogelijk te zijn. 

> Welke betaalmiddelen zijn geldig bij De Deventer Schouwburg?
Aan de kassa nemen we naast contant geld en PIN ook de PODIUM Cadeaukaart, de VVV-bonnen en onze eigen Deventer Schouwburg tegoed- of Cadeaubon aan. Op onze website betaalt u via iDEAL, de PODIUM Cadeaukaart of onze eigen tegoed- of Cadeaubon.

> Hoe betaal ik op de website met een PODIUM Cadeaukaart?
In het scherm betalingen komt u twee keuzemogelijkheden tegen. Door op het rondje voor PODIUM Cadeaukaart te klikken, krijgt u de mogelijkheid twee getallen in te voeren: het kaartnummer en de PIN. Het kaartnummer is het lange nummer achterop de kaart beginnend met 6064 3635. De PIN is de code die onder de kraslaag op de achterzijde van kaart staat. Klik daarna op 'toevoegen'.

Dekt de PODIUM Cadeaukaart het totaalbedrag van uw bestelling, dan is de transactie voltooid. Het eventuele restbedrag blijft op de kaart staan. Dekt de PODIUM Cadeaukaart het totaalbedrag niet, dan wordt de kaart leeg gehaald en wordt u gevraagd het restbedrag via iDEAL of een nieuwe cadeaukaart te voldoen. Wanneer de volledige betaling is gedaan ontvangt u de kaarten op de door u aangevinkt wijze.

> Hoe betaal ik op de website met een Deventer Schouwburg tegoed- of Cadeaubon?
In het scherm betalingen komt u twee keuzemogelijkheden tegen. Hieronder staat een rode button 'Ik heb een Deventer Schouwburg-bon'. Vul hier de vouchercode in die op uw bon staat. Dekt de tegoedbon het totaalbedrag van uw bestelling, dan is de transactie voltooid. Het eventuele restbedrag blijft op de bon staan. Dekt de tegoedbon het totaalbedrag niet, dan wordt de kaart leeg gehaald en wordt u gevraagd het restbedrag via iDEAL, of PODIUM Cadeaukaart te voldoen. Wanneer de volledige betaling is gedaan ontvangt u de kaarten op de door u aangevinkt wijze.

> Hoe meld ik mij aan of af voor de digitale nieuwsbrief? 
U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief onderaan deze pagina. Het afmelden voor de nieuwsbrief kan op ieder moment via de link onderaan in de betreffende e-mail.

> Mijn contactgegevens zijn gewijzigd. Hoe kan ik dit aan jullie doorgeven?
Dat kan hier via het contactformulier. 

> Ik wil voor mijn event, vergadering, voorstelling of congres een zaal huren. Hoe doe ik dat?
U kunt daarvoor contact opnemen met onze afdeling Sales & Events. Zij zijn te bereiken via evenementen@deventerschouwburg.nl. Lees meer over de mogelijkheden.