Veelgestelde vragen


Hieronder vind je een lijst met veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op of vul het contactformulier op deze pagina in.

Vragen over je afgelaste voorstellingen i.v.m. het coronavrius? Lees meer.

> Welke coronamaatregelen hebben jullie getroffen? 
In deze coronaperiode vinden wij het belangrijk om een veilige omgeving te bieden voor alle bezoekers, medewerkers en artiesten. Zodat iedereen met een gerust hart het theater kan bezoeken. Daarom hanteren we deze coronamaatregelen.

> Ik wil via de website 2 stoelen boeken, waar er nog 3 naast elkaar vrij zijn. Dit lukt niet, hoe kan dit?
Dit is om te voorkomen dat er veel enkele plaatsen in de zaal overblijven. Als dit de laatst beschikbare stoelen zijn, kan het wel. Zijn er echter nog stoelen los van elkaar beschikbaar en wil je liever daar zitten (en dan niet naast elkaar), dan boek je eerst twee stoelen naast elkaar en bel je daarna met onze Theaterservice (het telefoonnummer staat op jouw kaartjes en/of bevestigingsmail). Op deze manier voorkom je extra boekingskosten.

> Ik heb in de Grote zaal de stoelen 10 en 12 geboekt. Zitten we dan naast elkaar? 
Ja, jullie zitten naast elkaar. Onze grote zaal is verdeeld in twee helften. Links de oneven stoelnummers en rechts de even stoelnummers. Heb je bijvoorbeeld de stoelen 17 en 19 geboekt, dan zit je dus naast elkaar.   

> Moet ik mijn kaarten printen?
Nee, dat hoeft niet. Je mag jouw kaarten ook op een tablet of smartphone laten zien.

> Wat moet ik doen als ik mijn kaarten kwijt ben?
Vraag je e-tickets nogmaals op bij de Theaterservice (het telefoonnummer staat op je kaartjes en/of bevestigingsmail) of stuur een e-mail naar info@deventerschouwburg.nl. Ook kun je nieuwe kaartjes laten printen bij de kassa à € 1,00 per kaartje. Houd daarbij rekening met de openingstijden van onze kassa.

> Ik kan niet naar de voorstelling komen. Kan ik mijn kaarten annuleren?
Tot 24 uur voor aanvang van de voorstelling kun je de kaarten annuleren. Je krijgt van ons geen geld terug, maar ontvangt een tegoedbon of je kiest een andere voorstelling. Boekings- en verzendkosten worden niet terugbetaald. Per kaart wordt € 3,- annuleringskosten in rekening gebracht. Geef jouw annulering telefonisch aan ons door via het telefoonnummer dat onderaan je bevestigingsmail staat of via 0900 – 3000 200 (€ 0,45 cpm). Lees meer.

> Mag ik mijn smartphone / tablet gebruiken tijdens de voorstelling?
Het is niet toegestaan om tijdens de voorstelling je mobiele telefoon of tablet te gebruiken. Voor medebezoekers is foto's maken, gamen en WhatsApp-en zeer hinderlijk en leidt af van de voorstelling.

> Hoe reserveer ik een rolstoelplek?
Op rij 8 in de Grote Zaal, die geheel drempelvrij benaderd kan worden, zijn er maximaal 6 rolstoelplekken. In de Kleine Zaal zijn er standaard 2 rolstoelplekken op rij 1. De rolstoelplekken zijn uitsluitend telefonisch te boeken. Deze stoelen kunnen na verloop van tijd ook verkocht worden als gewone plek. Dus voor populaire voorstellingen raden wij aan ook snel je rolstoelplek te reserveren.

> Ik ben slechthorend.
De Deventer Schouwburg beschikt over een infrarood geluidsversterking voor slechthorenden. Ook mensen zonder gehoorapparaat kunnen van dit systeem gebruik maken. Deze infrarood hoorbeugels zijn kosteloos te leen bij de balie.

> Wat zijn de 'hoge krukken' in de Kleine Zaal?
Op het zijbalkon en de laatste rij (rij 11) in de Kleine Zaal staan verhoogde stoelen. Dit zijn stoelen met een rug- en armleuning, net zo hoog als een barkruk. Deze stoelen zijn niet geschikt voor oudere en kleine personen.

> Ik ga met een kind naar één van jullie voorstellingen. Mag ik dat op schoot nemen?
Natuurlijk mag je tijdens de voorstelling je kind op schoot nemen. Houd er alleen rekening mee dat ook jouw kind een geldig toegangsbewijs moet hebben, naast de volwassene(n) in de zaal. Theaterstoelen zijn berekend op de maten van volwassenen. Maak daarom voor je kind gebruik van de gratis stoelverhogers. Deze staan voor aanvang klaar bij de ingangen van de zaal. Wij hebben voldoende stoelverhoger in huis. Lees meer over een jeugdvoorstelling bezoeken.

> Ik moet boekingskosten betalen.
Voor elke boeking rekenen wij boekingskosten, zowel bij de online verkoop als aan de kassa. Voorheen zat dit bedrag bij de prijs in, maar dit is losgekoppeld om zo transparant mogelijk te zijn. 

> Welke betaalmiddelen zijn geldig bij De Deventer Schouwburg?
Aan de kassa nemen we naast contant geld en PIN ook de PODIUM Cadeaukaart, de VVV-bonnen en onze eigen Deventer Schouwburg tegoed- of Cadeaubon aan. Op onze website betaal je via iDEAL, de PODIUM Cadeaukaart of onze eigen tegoed- of Cadeaubon.

> Hoe betaal ik op de website met een PODIUM Cadeaukaart?
In het scherm betalingen kom je twee keuzemogelijkheden tegen. Door op het rondje voor PODIUM Cadeaukaart te klikken, krijg je de mogelijkheid twee getallen in te voeren: het kaartnummer en de PIN. Het kaartnummer is het lange nummer achterop de kaart beginnend met 6064 3635. De PIN is de code die onder de kraslaag op de achterzijde van kaart staat. Klik daarna op 'toevoegen'.

Dekt de PODIUM Cadeaukaart het totaalbedrag van jouw bestelling, dan is de transactie voltooid. Het eventuele restbedrag blijft op de kaart staan. Dekt de PODIUM Cadeaukaart het totaalbedrag niet, dan wordt de kaart leeg gehaald en word je gevraagd het restbedrag via iDEAL of een nieuwe cadeaukaart te voldoen. Wanneer de volledige betaling is gedaan ontvang je de kaarten op de door jou aangevinkte wijze.

> Hoe betaal ik op de website met een Deventer Schouwburg tegoed- of Cadeaubon?
In het scherm betalingen kom je twee keuzemogelijkheden tegen. Hieronder staat een rode button 'Ik heb een Deventer Schouwburg-bon'. Vul hier de vouchercode in die op de bon staat. Dekt de tegoedbon het totaalbedrag van je bestelling, dan is de transactie voltooid. Het eventuele restbedrag blijft op de bon staan. Dekt de tegoedbon het totaalbedrag niet, dan wordt de kaart leeg gehaald en word je gevraagd het restbedrag via iDEAL, of PODIUM Cadeaukaart te voldoen. Wanneer de volledige betaling is gedaan ontvangt je de kaarten op de door jou aangevinkte wijze.

> Hoe meld ik mij aan of af voor de digitale nieuwsbrief? 
Je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief onderaan deze pagina. Het afmelden voor de nieuwsbrief kan op ieder moment via de link onderaan in de betreffende e-mail.

> Mijn contactgegevens zijn gewijzigd. Hoe kan ik dit aan jullie doorgeven?
Dat kan hier via het contactformulier. 

> Ik wil voor mijn event, vergadering, voorstelling of congres een zaal huren. Hoe doe ik dat?
Je kunt daarvoor contact opnemen met onze afdeling Evenementen. Zij zijn te bereiken via evenementen@deventerschouwburg.nl. Lees meer over de mogelijkheden.

> Hoe ziet de zaalplattegrond van de Grote Zaal er uit?
Bij rij 1 t/m 4 is het podium op ooghoogte, deze zijn zeer geschikt als je het fijn vindt om de artiesten goed te zien. Vanaf rij 4 gaan de rijen in de zaal geleidelijk omhoog en krijg je meer overzicht over het gehele podium. Middenin rij 6 en 7 zit de techniek. Op rij 8 zijn er maximaal 6 rolstoelplekken, deze zijn telefonisch te boeken. Rij 16 is de eerste rij van het balkon. Deze is ongeveer even ver van het podium als rij 12.

Meestal zijn alle stoelen in de Grote Zaal eerste rang en overal goed zicht en geluid. Mocht je hoogtevrees hebben dan raden wij het balkon af. Rij 15 (laatste rij zaal) en 17 (tweede rij balkon) zijn net als rij 8 geheel drempelvrij te bereiken. Neem gerust telefonisch contact met ons op als je geïnformeerd wilt worden over welke stoel je het beste kunt kiezen.

> Hoe ziet de zaalplattegrond van de Kleine Zaal er uit?
Het toneel/speelvlak is op de grond voor rij 1. De tribune gaat geleidelijk omhoog. De achterste rij (rij 11) en de stoelen op het zijbalkon (rij 12) zijn verhoogde stoelen. Dit zijn stoelen met een rug- en armleuning, maar minder geschikt voor kleinere en oudere mensen. In de Kleine Zaal hebben wij twee rolstoelplekken. De rolstoel zal voor rij 1 staan, uiterst rechts of links in de zaal. Deze stoelen kunnen na verloop van tijd ook verkocht worden als gewone plek. Dus voor populaire voorstellingen raden wij aan tijdig je rolstoelplek te reserveren.