Hieronder vind je een lijst met veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op of vul het contactformulier op deze pagina in.
> Hoe ziet de zaalplattegrond van de Grote Zaal er uit?
Bij rij 1 t/m 4 is het podium op ooghoogte, deze zijn zeer geschikt als je het fijn vindt om de artiesten goed te zien. Vanaf rij 4 gaan de rijen in de zaal geleidelijk omhoog en krijg je meer overzicht over het gehele podium. Middenin rij 6 en 7 zit de techniek. Op rij 8 zijn er maximaal 6 rolstoelplekken, deze zijn telefonisch te boeken. Rij 16 is de eerste rij van het balkon. Deze is ongeveer even ver van het podium als rij 12. Meestal zijn alle stoelen in de Grote Zaal eerste rang en overal goed zicht en geluid. Mocht je hoogtevrees hebben dan raden wij het balkon af. Rij 15 (laatste rij zaal) en 17 (tweede rij balkon) zijn net als rij 8 geheel drempelvrij te bereiken. Neem gerust telefonisch contact met ons op via 0900 - 3000 200 (€ 0,45 p/m) als je geïnformeerd wilt worden over welke stoel je het beste kunt kiezen. Bekijk de zaalplattegrond.
> Rangen
Bij enkele voorstellingen hanteren we een Premiumrang. Deze rangen betreffen de stoelen op rij 8 en 9 (en soms 10).
Hier heb je het allerbeste zicht en zit je het meest comfortabel.
Deze premiumrang hanteren we uitsluitend bij voorstellingen die een visueel spektakel beloven waarbij een mooi totaalbeeld ook daadwerkelijk een extra beleving geeft.
Bij sommige voorstellingen hanteren we een 2de rang. Dit betreft de laatste twee rijen op het balkon. DIt doen we alleen bij voorstellingen die zich daarvoor lenen.
> Hoe ziet de zaalplattegrond van de Kleine Zaal er uit?
Het toneel/speelvlak is op de grond voor rij 1. De tribune gaat geleidelijk omhoog. De achterste rij (rij 11) en de stoelen op het zijbalkon (rij 12) zijn verhoogde stoelen. Dit zijn stoelen met een rug- en armleuning, maar minder geschikt voor kleinere en oudere mensen. In de Kleine Zaal hebben wij twee rolstoelplekken. De rolstoel zal voor rij 1 staan, uiterst rechts of links in de zaal. Deze stoelen kunnen na verloop van tijd ook verkocht worden als gewone plek. Dus voor populaire voorstellingen raden wij aan tijdig je rolstoelplek te reserveren. Bekijk de zaalplattegrond.
> Wat zijn de 'hoge krukken' in de Kleine Zaal?
Op het zijbalkon en de laatste rij (rij 11) in de Kleine Zaal staan verhoogde stoelen. Dit zijn stoelen met een rug- en armleuning, net zo hoog als een barkruk. Deze stoelen zijn niet geschikt voor oudere en kleine personen.
> Ik wil via de website 2 stoelen boeken, waar er nog 3 naast elkaar vrij zijn. Dit lukt niet, hoe kan dit?
Dit is om te voorkomen dat er veel enkele plaatsen in de zaal overblijven. Als dit de laatst beschikbare stoelen zijn, kan het wel. Zijn er echter nog stoelen los van elkaar beschikbaar en wil je liever daar zitten (en dan niet naast elkaar), dan boek je eerst twee stoelen naast elkaar en bel je daarna met onze Theaterservice (het telefoonnummer staat op jouw kaartjes en/of bevestigingsmail). Op deze manier voorkom je extra boekingskosten.
> Ik heb in de Grote zaal de stoelen 10 en 12 geboekt. Zitten we dan naast elkaar?
Ja, jullie zitten naast elkaar. Onze grote zaal is verdeeld in twee helften. Links de oneven stoelnummers en rechts de even stoelnummers. Heb je bijvoorbeeld de stoelen 17 en 19 geboekt, dan zit je dus naast elkaar. Bekijk de zaalplattegrond.
> Welke betaalmiddelen zijn geldig bij De Deventer Schouwburg?
Aan de kassa kun je uitsluitend met PIN betalen, ook nemen we de PODIUM Cadeaukaart, de VVV-giftcard, Nationale Kunst & Cultuur Cadeaukaart en onze eigen Deventer Schouwburg tegoed- of Cadeaubon aan. Op onze website betaal je via iDEAL, de PODIUM Cadeaukaart of onze eigen tegoed- of Cadeaubon.
> Hoe weet ik of de jeugdvoorstelling geschikt is voor de kinderen met wie ik ga?
Bij jeugd- & familievoorstellingen staan leeftijdsindicaties. We vragen ouders/begeleiders deze grens te hanteren. Een voorstelling voor bijvoorbeeld 8 jaar en ouder is precies grappig, leuk of interessant genoeg als je 8 jaar of ouder bent. Kinderen die te jong zijn, kunnen de voorstelling of het concert vaak niet goed volgen of vinden het te spannend.
> Moet ik voor kleine kinderen die meegaan naar een voorstelling ook een kaartje kopen?
Jeugdvoorstellingen worden gemaakt voor de allerkleinsten, je betaalt voor de beleving. Alle bezoekers van jeugd- & familievoorstellingen kopen daarom een kaartje, ook voor kinderen die tijdens de voorstelling op schoot zitten.
> Wat zijn Smart Secure Tickets?
Voor een aantal voorstellingen verkopen wij in samenwerking met ons ticketsysteem Ticketmatic extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. Dit houdt in dat je je toegangsbewijzen niet af kunt halen aan de kassa of per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen te vinden zijn in de Ticketmatic App op uw smartphone. Deze app kun je gratis downloaden in de AppStore of de Playstore. De gekochte tickets worden pas twee uur van tevoren actief en kunnen op deze manier niet worden doorverkocht. Voor meer informatie over Smart Secure Tickets en FAQ klik hier.
> Hoe betaal ik op de website met een PODIUM Cadeaukaart?
In het scherm betalingen kom je twee keuzemogelijkheden tegen. Door op het rondje voor PODIUM Cadeaukaart te klikken, krijg je de mogelijkheid twee getallen in te voeren: het kaartnummer en de PIN. Het kaartnummer is het lange nummer achterop de kaart beginnend met 6064 3635. De PIN is de code die onder de kraslaag op de achterzijde van kaart staat. Klik daarna op 'toevoegen'.
Dekt de PODIUM Cadeaukaart het totaalbedrag van jouw bestelling, dan is de transactie voltooid. Het eventuele restbedrag blijft op de kaart staan. Dekt de PODIUM Cadeaukaart het totaalbedrag niet, dan wordt de kaart leeg gehaald en word je gevraagd het restbedrag via iDEAL of een nieuwe cadeaukaart te voldoen. Wanneer de volledige betaling is gedaan ontvang je de kaarten op de door jou aangevinkte wijze. Lees meer over de cadeaubonnen.
> Hoe betaal ik op de website met een Deventer Schouwburg tegoed- of Cadeaubon?
In het scherm betalingen kom je twee keuzemogelijkheden tegen. Hieronder staat een rode button 'Ik heb een Deventer Schouwburg-bon'. Vul hier de vouchercode in die op de bon staat. Dekt de tegoedbon het totaalbedrag van je bestelling, dan is de transactie voltooid. Het eventuele restbedrag blijft op de bon staan. Dekt de tegoedbon het totaalbedrag niet, dan wordt de kaart leeg gehaald en word je gevraagd het restbedrag via iDEAL, of PODIUM Cadeaukaart te voldoen. Wanneer de volledige betaling is gedaan ontvangt je de kaarten op de door jou aangevinkte wijze. Lees meer over de cadeaubonnen.
> Moet ik mijn kaarten printen?
Nee, dat hoeft niet. Je mag jouw kaarten ook op een tablet of smartphone laten zien.
> Wat moet ik doen als ik mijn kaarten kwijt ben?
Vraag je e-tickets nogmaals op bij de Theaterservice (het telefoonnummer staat op je kaartjes en/of bevestigingsmail) of stuur een e-mail naar info@deventerschouwburg.nl. Ook kun je nieuwe kaartjes laten printen bij de kassa tijdens de service-uurtjes.
> Ik kan niet naar de voorstelling komen. Kan ik mijn kaarten annuleren?
Tot 48 uur voor aanvang van de voorstelling kun je de kaarten annuleren. Je krijgt van ons geen geld terug, maar ontvangt een tegoedbon of je kiest een andere voorstelling. Boekings- en verzendkosten worden niet terugbetaald. Per voorstellingsticket wordt € 3,- annuleringskosten in rekening gebracht. Bij voorstellingstickets onder de €10 is dat €1,50 per ticket. Geef je annulering per email aan ons door via info@deventerschouwburg.nl of telefonisch via 0900 – 3000 200 (€ 0,45 cpm). Lees meer.
> Mag ik mijn smartphone / tablet gebruiken tijdens de voorstelling?
Het is niet toegestaan om tijdens de voorstelling je mobiele telefoon of tablet te gebruiken. Voor medebezoekers is foto's maken, gamen en WhatsApp-en zeer hinderlijk en leidt af van de voorstelling.
> Ik ga met een kind naar één van jullie voorstellingen. Mag ik mijn kind op schoot nemen?
Natuurlijk mag je tijdens de voorstelling je kind op schoot nemen. Houd er alleen rekening mee dat ook jouw kind een geldig toegangsbewijs moet hebben, naast de volwassene(n) in de zaal. Theaterstoelen zijn berekend op de maten van volwassenen. Maak daarom voor je kind gebruik van de gratis stoelverhogers. Deze staan voor aanvang klaar bij de ingangen van de zaal. Wij hebben voldoende stoelverhogers in huis.
> Mag ik mijn smartphone / tablet gebruiken tijdens de voorstelling?
Het is niet toegestaan om tijdens de voorstelling je mobiele telefoon of tablet te gebruiken. Voor medebezoekers is foto's maken, gamen en WhatsApp-en zeer hinderlijk en leidt af van de voorstelling.
> Hoe reserveer ik een rolstoelplek?
Op rij 8 in de Grote Zaal, die geheel drempelvrij benaderd kan worden, zijn er maximaal 4 rolstoelplekken. In de Kleine Zaal zijn er standaard 2 rolstoelplekken op rij 1. De rolstoelplekken zijn uitsluitend telefonisch te boeken via 0900-4000 300 (normale belkosten). Deze stoelen kunnen na verloop van tijd ook verkocht worden als gewone plek. Dus voor populaire voorstellingen raden wij aan snel je rolstoelplek te reserveren. Lees meer over onze toegankelijkheid.
> Ik ben slechthorend, hoe kan ik de voorstelling volgen?
De Deventer Schouwburg beschikt over een infrarood geluidsversterking voor slechthorenden. Ook mensen zonder gehoorapparaat kunnen van dit systeem gebruik maken. Deze infrarood hoorbeugels zijn kosteloos te leen bij de balie. Lees meer over onze voorzieningen op de pagina toegankelijkheid.
> Wat zijn de 'hoge krukken' in de Kleine Zaal?
Op het zijbalkon en de laatste rij (rij 11) in de Kleine Zaal staan verhoogde stoelen. Dit zijn stoelen met een rug- en armleuning, net zo hoog als een barkruk. Deze stoelen zijn niet geschikt voor ouderen en kleine personen.
> Ik ga met een kind naar één van jullie voorstellingen. Mag ik mijn kind op schoot nemen?
Natuurlijk mag je tijdens de voorstelling je kind op schoot nemen. Houd er alleen rekening mee dat ook jouw kind een geldig toegangsbewijs moet hebben, naast de volwassene(n) in de zaal. Theaterstoelen zijn berekend op de maten van volwassenen. Maak daarom voor je kind gebruik van de gratis stoelverhogers. Deze staan voor aanvang klaar bij de ingangen van de zaal. Wij hebben voldoende stoelverhogers in huis.
> Hoe weet ik of de jeugdvoorstelling geschikt is voor de kinderen met wie ik ga?
Bij jeugd- & familievoorstellingen staan leeftijdsindicaties. We vragen ouders/begeleiders deze grens te hanteren. Een voorstelling voor bijvoorbeeld 8 jaar en ouder is precies grappig, leuk of interessant genoeg als je 8 jaar of ouder bent. Kinderen die te jong zijn, kunnen de voorstelling of het concert vaak niet goed volgen of vinden het te spannend.
> Hoe meld ik mij aan of af voor de digitale nieuwsbrief?
Meld je via deze pagina aan voor de nieuwsbrief. Het afmelden voor de nieuwsbrief kan op ieder moment via de link onderaan in de betreffende e-mail.
> Mijn contactgegevens zijn gewijzigd. Hoe kan ik dit aan jullie doorgeven?
Dat kan hier via het contactformulier.
> Ik wil voor mijn event, vergadering, voorstelling of congres een zaal huren. Hoe doe ik dat?
Je kunt daarvoor contact opnemen met onze afdeling Evenementen. Zij zijn te bereiken via events@deventerschouwburg.nl en via 0570 - 68 35 40. Lees meer over de mogelijkheden.
Wil je een medewerker spreken, kaarten bestellen, ruilen of mindervaliden plaatsen boeken of je cadeau-/tegoedbonnen inwisselen?
Bel naar 0900 – 3000 200 (€ 0,45 cpm)
ma t/m zo: 10.00-20.00 uur
De servicebalie is elke werkdag geopend van 09:00 tot 22:00 uur, en op voorstellingsdagen vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling.
(Ingang Keizerstraat 70)
Telefonisch bestellen kan wel, op feestdagen zijn de openingstijden aangepast.